Zabawy muzyczne po angielsku dla 5-latków

Zabawy muzyczne po angielsku dla 5-latków

Zabawy muzyczne po angielsku dla 5-latków

Cześć 🙂

Dziś czas na dzieci 5-letnie. Zabawy są proste, ale bardzo praktyczne i łatwe do wdrożenia. Życzę udanej zabawy 🙂

 

Zabawa “Hello, how are you” (“Cześć, jak się masz”)

zabawy muzyczne po angielskuZabawa przy użyciu piosenki “Hello! Super Simple Songs” dostępnej w internecie. Do utworu warto nauczyć dzieci odpowiedniej choreografii, która nieco ożywi zajęcia.

Tekst piosenki:

Hello, hello, hello, how are you? tłum. “Cześć, cześć, cześć, jak się masz?” (Fonetycznie: heloł, heloł, heloł, hał ar ju?)

(przedszkolaki machają prawą ręką, potem lewą, znowu prawą i wyciągają obie ręce do przodu)

I’m good! I’m great! I’m wonderful! tłum. “Dobrze! Wspaniale! Cudownie!” (Fonetycznie: ajm gud, ajm grit, ajm łonderful)

(dzieci wyciągają kciuk prawej ręki do przodu, następnie kciuk lewej ręki do przodu i na koniec oba kciuki machają góra i dół)

 
Hello, hello, hello, how are you? x2

(identyczna sytuacja jak przy pierwszym wersie)

I’m sad! I’m hungry! I’m not so good! x2 tłum. “Jestem smutny! Jestem głodny! I nie czuję się najlepiej” (Fonetycznie: ajm sad, ajm hangri, ajm not soł gud)

(przedszkolaki głaszczą się po brzuchu, krzyżujące ręce i robią smutne miny)

 

 

Zabawa “I’m cold” (“Zimno mi”)

zabawy muzyczne po angielskuDzięki tej zabawie przedszkolaki mogą poznać i utrwalić słownictwo związane z ubraniami. Wybrane przez prowadzącego dziecko zaczyna śpiewać frazę “I’m cold, I’m cold” tłum. “Zimno mi, zimno mi” (fonetycznie: ajm kold, ajm kold). Nauczyciel lub inny uczestnik grupy odpowiada mu śpiewem “Put your …. on” tłum. “Załóż … na siebie” (fonetycznie: put jor on). W zamian za “…” należy wstawić dowolną część ubrania, zależnie od pory roku, na przykład: jacket – kurtka (fonetycznie: dżaket), gloves – rękawiczki (glows), scarf – szalik (skarf) czy hat – kapelusz (hat). Przedszkolak, który marznie, zakłada na siebie wyśpiewane ubranie lub pokazuje na obrazku (zależy od możliwości prowadzących). Następnie przechodzimy do następnej osoby z grupy.

 

 

Zabawa “Gonitwy piłek”

zabawy muzyczne po angielskuDzieci siedzą w kole. Prowadzący przygotowuje dwie dowolnej wielkości piłki, ważne jednak, żeby różniły się kolorem. W tle leci dowolnie wybrana przez nauczyciela piosenka, może być nawet sama melodia. Przedszkolaki podają/turlają do siebie piłki, koniecznie żeby każda z nich poruszała się w odwrotnym kierunku. W pewnym momencie prowadzący zatrzymuje nagranie, a piłki zostają u osób, które w tym momencie mają je w rękach. Jedna z piłek zawsze oznacza pytanie (przykładowo zielona), a druga odpowiedź (niebieska). W zależności od poziomu grupy, dziecko z zieloną piłką zadaje temu z niebieską, jakieś podstawowe pytanie, na przykład: “How old are you? tłum. “Ile masz lat?” (fonetycznie: hał old ar ju?). Osoba z niebieską zabawką odpowiada “I’m 5” “Mam 5 lat” (fonetycznie: ajm fajf). Kontynuując zabawę, prowadzący włącza ponownie nagrania, a piłki ruszają dalej.

 

 

Zabawa “Bye bye, goodbye” (“Pa, pa, do widzenia”)

zabawy muzyczne po angielskuZabawa na zakończenie danych zajęć, lub na inne sytuacje wymagające “pożegnania”. Dzieci uczą się piosenki “Bye bye, goodbye (Goodbye Song for Kids)” oraz łatwej choreografii do niej. Nagranie dostępne jest w internecie.

Tekst piosenki:

Bye, bye, goodbye! Bye, bye, bye, goodbye! tłum. “Pa, pa, do widzenia! Pa, pa, pa, do widzenia!” (fonetycznie: baj, baj gudbaj, baj, baj, baj, gudbaj)

(przedszkolaki machają prawą ręką, potem lewą, na koniec obiema rękami)

I can clap my hands! tłum. “Mogę zaklaskać w ręce!” (fonetycznie: aj ken klap maj hends)

(dzieci klaszczą pięć razy)

I can stamp my feet! tłum. “Mogę tupać nogami!” (fonetycznie: aj ken stemp maj fit)

(dzieci tupią trzy razy).

 

 

Zabawa “Spider is coming” (“Idzie pająk”)

zabawy muzyczne po angielskuProwadzący wybiera jednego malucha, który zostaje pająkiem. W tle leci dowolna piosenka w języku angielskim lub sama melodia. Nauczyciel włącza nagranie jednocześnie informując grupę, że “Flies are flying” tłum. Muchy latają (fonetycznie: flajs ar flajin). Pozostali uczestnicy biegają po sali i “uciekają” przed pająkiem. W momencie gdy nauczyciel stopuje nagranie, uczestnicy zatrzymują się i stają nieruchomo. Wtedy wychodzi “pająk” i wypatruje swojej ofiary. Osoba, która pierwsza się poruszy, przejmuje rolę pająka i zabawa rozpoczyna się od początku.

Zostały już tylko 2 dni i koniec świętowania Szczegóły Tutaj>>>

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *